Välj ditt Söderbergs Bil

Norrköping Nyköping

Vi byter nummerserie för våra telefonnummer till 010-497 XX XX.
Under Kontakt hittar du aktuella nummer till din anläggning, servicerådgivare och säljare.

Ring oss  0771-400 000

Se våra öppettider eller läs mer om oss

Försiktighetsåtgärder för allas säkerhet

Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt. Vi gör vårt yttersta för att undvika eventuell smittspridning och följer direktiven från Folkhälsomyndigheten. Vardagen är inte densamma men vi jobbar på och anpassar oss efter våra kunders behov. Vi försöker göra det enkelt för dig som kund och göra det vi är bäst på, att ta hand om din bil. Välkommen!

– Vi har handsprit lätt tillgängligt och använder det ofta
– Vi håller avstånd till varandra
– Vi desinficerar bilar hos oss vid varje kundkontakt
– Vi uppmanar alla att sätta sig in i Folkhälsomyndighetens riktlinjer för Covid-19 som finns att läsa här: folkhalsomyndigheten.se

Vi erbjuder ett flertal digitala tjänster och hämta/lämna service för att underlätta för dig som kund. Här kan du boka online service, reparationer, vindrutor, skadebesiktning och däck. Skadebesiktning behöver inte göras på plats utan kan genomföras genom att skicka in foton via en länk från verkstaden. Prata med våra servicerådgivare så berättar de mer. Boka provkörning gör du på respektive bilmärkes undersida, gå via köp bil i menyn.

Ta hand om dig själv och människorna omkring dig – och tveka inte att kontakta oss för hjälp kring din bil. Vi finns tillgängliga på telefon och e-post under arbetstid och i chatten kl 7-21 varje dag.

 

Frågor och svar Covid-19

Här kommer svar på några av de vanligaste frågeställningarna just nu:

Påverkar situationen priser och leveranstiden på bilar?

Lagerbilar finns tillgängliga för snabb leverans. Ändringar i valutakurser kan på sikt påverka priser på bilar, särskilt i oroliga tider.

Jag har beställt en bil, påverkar detta produktionen eller leveransen av min bil?

Ta kontakt med din säljare, så ser de över status för din beställning. De kan anpassa leveranser av bilar och är flexibla för att lösa situationer med hemmakarantän eller annat som gör det praktiskt svårt att genomföra som först planerat.

Jag har beställt tid på verkstaden – men har inte möjlighet den tid som är bestämd. Vad gör jag?

Ring eller skicka e-post till din verkstad, så följer de upp och ger förslag på hur detta kan lösas så flexibelt och bra som möjligt.

Jag har svårt att betala min finansfaktura med anledning av rådande samhällssituation. Vad kan jag göra?

Kontakta kundservice på https://www.vwfs.se/kundservice/ så undersöker de möjligheterna att hjälpa dig som är drabbad kund.

Nyhetsarkiv